«حسین ولی نژاد» پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی به بیستمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی می رود.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 07 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی  اظهار داشت: حسین ولی نژاد هنرمند پیشکسوت شیروانی فردا شانزدهم آذرماه در بخش «قهوه خانه» به نقل موسیقیایی در تماشاخانه سنگلج می پردازد.

ابوالحسن حیدری گفت: این هنرمند با نقل باربد به همراه «پریسا سمین مهر» از تهران، در بخش نقالی از ساعت ۱۸:۳۰ تا۲۰ در تماشاخانه سنگلج در روز جمعه، نوزدهم آذرماه سال جاری هنرنمایی می‌کنند.

وی با بیان این که بیستمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در بخش های تخت حوضی، شبیه خوانی، عروسک های سنتی، نقالی و روایت های ملی، معرکه ها، آیین ها و بازی های نمایشی، جوانه های نمایش ایرانی و هشتمین سمینار بین المللی نمایش های آیینی و سنتی برگزار می شود افزود: بخش نقالی و روایت های ملی(یادواره زنده یاد مرشد ولی اهلل ترابی) به منظور عرضـه منتخبـی از آثـار حـوزه نقالـی و روایتگری و انـواع نقل های سـنتی شامل موسـیقایی، تصویـری، نمایشـی در ۲ بخش نگاه نو، الگوی کهن و اجراهای اساتید برگزار می شود.

وی افزود: بخش اساتید نیز در راستای ثبـت تجـارب و حفاظـت از اشـکال سـنتی روایتگـری و بازسـازی میـراث کهـن فعـالان ایـن عرصـه بـه اجـرای اسـاتید و هنرمندان پیـشکسـوت اختصاص دارد./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار